Uncategorized

Ce vitamine sunt esentiale alimentatiei unei gravide?

Daca planuiesti sa devii mamica si nu stii cum este perioada de 9 luni, afla ca alimentatia ta pe tot parcursul acestora este extrem de importanta in relatia cu fatul tau. Gandeste-te ca anumite lucruri ii pot danuia celui mic si nu ai vrea sa se intample asta.

O alimentatie sanatoasa, bogata in vitamine si minerale, este o componenta esentiala in dezvoltarea buna a fatului in uter, de asemenea si a sanatatii tale ca viitoare mamica. Daca mananci corect, laptele matern, oferit de organism dupa nastere, este mai bun pentru bebelus.

Exista anumite vitamine si minerale care trebuie luate atunci cand esti gravida. Printre acestea se numara:

Magneziu – mineral gasit in abundenta in organismul nostru, are rol important in sinteza proteinelor, in functiile musculare si nervoase, in controlul glucozei din sange si a tensiunii arteriale si in transportul potasiului si calciului catre celule. In timpul sarcinii, lipsa magneziului cauzeaza preeclampsie. Nu uita ca o femeie gravida are nevoie de 350 mcg de magneziu si se poate procura din semintele de dovleac si floarea soarelui, grau, quinoa, ovaz, alune, caju, migdale, orez brun, fasole, unt de arahide, iaurt, somon si sfecla rosie.

Zinc – pentru buna functionare a ADN-ului, este recomandata o portie de 11 mcg de zinc in fiecare zi, in timpul sarcinii. Este foarte important indeosebi in primul trimestru, cand se dezvolta sistemul nervos al fatului. Totodata, zincul protejeaza sistemul imunitar si vindeca ranile. Poate fi luat din carne rosie, carne de pasare, fructe de mare, cereale, alune, nuci, fasole si lactate. Cele mai bogate in zinc sunt stridiile, insa nu le consuma crude.

Acid folic – ajuta la cresterea testului matern si la functionarea normala a sistemului imunitar. Lipsa de  vitamina B cauzeaza spina bifida, o afectiune grava congenitala intalnita la coloana vertebrala. Este bine de luat in primul trimestru de sarcina, iar o gravida trebuie sa consume 400 mcg de acid folic. Se gaseste in toate legumele cu frunze verzi ( spanac, stevie, sparanghel, guile ), avocado, salata, broccoli, linte, alune, nuci, mazare, fasole, suc natural de portocale si cereale.

Fier – mineral esential in sistemul imunitar si in producerea globulelor rosii, o femeie gravida trebuie sa consume aproximativ 27 mcg de fier zilnic, mai ales in ultimele doua trimestre. Poate fi luat din carnea rosie, ficatul de pasare, peste, cereale, galbenus de ou, sfecla, caise, prune si stafide.

Omega 3 si 6 – sunt lipide care trebuie consumate zilnic, deoarece dezvolta functiile psihice si cele neuronale ale organismului. Gravida trebuie sa ia 300 mcg de acizi grasi pe zi, luati din fructe de mare ( in cantitate mica ), peste, ulei vegetal, seminte de in, susan, nuci si alune, precum si avocado.

Calciu – pentru dezvoltare osoasa, gravida trebuie sa ia 1000 mcg de calciu pe zi. Se gaseste in lactate, peste, cereale, legume, spanac, mazare.

Vitamina C, D si H – ajuta la sanatatea pielii, oaselor si sistemelor nervos si digestiv. Sunt foarte importante de inclus in alimentatia femeii insarcinate pentru dezvoltarea buna a fatului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *